#30 | איך להתמודד עם כל המסכים סביבנו בהצלחה ללא הפרעות קשב | יעל מן שחר | NLP שימושי ביום יום

תקשיבו לי טוב – זה אחד הפרקים הכי חשובים שייצאו לכם לשמוע. על הקשב שלנו.

הקשב שלנו הפך להיות המשאב הכי מבוקש – כולם רוצים אותו!

אם זה דרך פגישות פרונטליות, פתיחת מצלמות בזום, ואם זה דרך פרקים של פודקאסט מעולים באורך של כשעה, כמו הפודקאסט הזה 🙂

וזה בכלל לא באשמתינו!

המדיה החברתית ואנשי פרסום ושיווק דואגים לתופעה לגדול ולהתפתח.

יתרה מזאת: פסיכולוגים ופסיכיאטרים ממליצים לכל מי שבמצב פגיע – פרידה קשה, חרדות או קשיים מהותיים בחיים – להתנתק לחלוטין מהמדיה החברתית.

עד כדי כך המדיה משפיעה עלינו ביום יום.

למעשה, הרבה מהאנשים מפחדים מהקליטה שהנייד פולט, כשלמעשה הסכנה האמיתית היא שהמוח שלנו מגיב לנייד כמו שמגיבים בהימורים וקזינו, כלומר – בהתמכרות.

שאיבת המידע הלא רצונית כמעט מהמדיה, מייצרת סטרס במציאות שלנו.

ואפילו קיים מבחן כדי לבדוק את עומק התלות במסך:

אם אתם נכנסים לאתרי החדשות מעל פעמיים ביום, בודקים מעל 5 פעמים ביום את המדיה החברתית, ובודקים את המיילים שלכם מעל 3 פעמים ביום, כנראה שאתם מתמודדים עם תלות המעלה סטרס כרוני.

היום אני מראיין את יעל מן שחר, מומחית להשפעות עלינו של הטכנולוגיה והמסכים, ואנחנו מרחיבים בכל נושא קשיי הקשב הנובעים ממסכים, התראות ואפליקציות שונות בנייד שלנו.

יעל הסבירה איך המסכים גורמים לנו להפרעות מאוד דומות להפרעות קשב, ואיך ניתן להתמודד עם התופעה המתרחבת.

יחד ענינו על השאלות הבאות:

1. מה קורה לנו שלא בא לנו יותר לתת את הקשב שלנו לאנשים אחרים? מה זה עושה לנו בגוף, ואיך זה משפיע על הקשרים הבין אישיים?

2. מה קורה לשרירי הקשב שלנו בעקבות הטכנולוגיה? מדוע אנשים נמנעים מלדבר ומעדיפים להתכתב במקום? (ועל אותו משקל – זום במקום פרונטלי)

3. מה חווים הילדים שלנו כשאנחנו לידם בנייד? מה חווים בני נוער כשהם מתכתבים כשהם אחד ליד השני?

4. מה קורה לנו כשאנחנו כן מחליטים לטרוח ולהפגש פיזית? אילו חומרים משתחררים במוח ואיך זה משפיע עלינו?

5. כמה שעות ביום אנחנו שורפים על ג'אנק דיגיטלי בממוצע?

6. מהו הדלק של הקשב שלנו – ואיך נוכל להגדיל אותו משמעותית?

7. אילו פעולות אנחנו יכולים לעשות היום כדי להתקדם עם הטכנולוגיה בצורה שתשמור עלינו ועל הקשב שלנו?

הנה גרסת הוידאו:

הנה גרסת האודיו:

אם הגעתם עד לכאן, בטח תרצו לדעת איך מורידים את ההתראות מהנייד, הנה סרטון המסביר על הנושא: https://www.youtube.com/watch?v=2gXX2hM0KYM

אהבתם את התוכן של יעל? הנה הדרכים לעקוב אחריה ולהנות מהתכנים שלה:

1. כדי לקבל עדכונים וניוזלטר מיעל, ניתן ללחוץ כאן: https://bluepine.activetrail.biz/1811

2. לעמוד הפייסבוק של יעל עם שיתופים ותכנים נוספים, כאן: https://www.facebook.com/yaelmanshahar

3. לאתר (המעולה) של יעל, עם המון ידע, כאן: https://yaelmanshahar.com/

אוהבים את הפודקאסט?

להתייעצות האם יכול להתאים לכם ליווי אישי, אני מזמין אתכם לכתוב לי בהודעה: כאן.

כאן נרשמים לקבוצת וואטסאפ שקטה (רק אני כותב) עם תובנות וכלים מעולם ה- NLP:

https://did.li/InspirationNLP

בערוץ היוטיוב שלי מעלה קטעי וידאו יחודיים עם המון כלים מגישת ה-NLP. כאן נרשמים לקבלת עדכונים: https://bit.ly/2HV7m82

וכאן נרשמים כדי לקבל את הניוזלטר החודשי שלי למייל עם תכני התפתחות ייחודיים ובעיקר בונוסים ששמורים רק לניוזלטר: https://bit.ly/2H7JFJm

אם אהבתם, אשמח אם תשלחו את הפרק לחברים המתמודדים עם מסכים. ניתן לשתף בלחיצה על הקישור:

נתראה בפרק הבא,

אבי.

רוצים להתייעץ איתי?

לשאול שאלות?

או לשתף בחוויות ותובנות?

יש מספר דרכים לעשות זאת:

בערוץ היוטיוב שלי

קטעי וידאו ייחודיים עם המון כלים מגישת ה-NLP.
לחיצה אחת ואתם רשומים לקבלת עדכונים:

בקבוצת וואטסאפ שקטה

אני מעלה פעם בשבוע תכני השראה ו-NLP:

הניוזלטר החודשי שלי

מקבלים למייל עם תכני התפתחות ייחודיים ובעיקר בונוסים ששמורים רק לניוזלטר:

טיפול אישי

לטיפול אישי המשלב NLP כיתבו לי:

פרקים נוספים