האם אתם מכירים את הקול הפנימי אשר מזכיר שאנחנו לא טובים מספיק?
אותו הקול שמונע מאיתנו לעשות את השינויים שאנחנו מייחלים, ועוצר אותנו מלהצליח?
אותו הקול גם שומר עלינו באיזור הנוחות שלנו, במקום הבטוח והמוכר (גם אם הוא לא מתאים או טוב עבורינו)
למעשה, המוח שלנו מייצר הערכת סיכוי מול סיכון, וכאשר הסיכון גדול מידי, הקול הפנימי שלנו מתערב ודואג להישרדות שלנו.
האם זה אומר שהמצב אבוד, וכדאי לנו להרים ידיים מהרצון להצליח?
ממש לא!
הפרק אני מארח את עודד קרבצ'יק, מאמן מנטלי שליווה בין היתר את עומרי כספי ב-NBA. הוא מרצה בתחום תורת הנפש והאימון המנטלי.
יחד חקרנו את מודל ההצלחה, הדרכים להגדלת הסיכוי והאמונה בעצמנו, לעומת הקטנת הסיכון.
לדוגמא: הגדלת הסיכוי עוברת דרך הכרת החוזקות שלנו, הייחודיות שלנו והמשמעות שלנו בעולם.
דיברנו גם כיצד להתחבר למוטיבציה פנימית, שהיא ההגדרה הפנימית שלנו של גורם הסיכוי.
הפרק מלא במשפטים פרקטיים אשר עוזרים להבין את תורת ההצלחה ועוזרים להגדיל את האמונה בעצמנו, להגביר את הסיכויים ולהקטין את החסמים – שהם הסיכונים.
תהנו!
במהלך הפרק ענינו על השאלות הבאות:
1. כיצד נוכל לייצר סביבה המדרבנת אותנו להצלחות?
2. כיצד מייצרים מוטיבציה פנימית להשגת המטרות שלנו במקום להיות תלויים בתוצאות או במוטיבציה חיצונית?
3. כיצד נוכל להשתחרר ממחשבות טורדניות המגבילות אותנו כדי להצליח?
4. כיצד הגדרת 'מהי הצלחה' הרווחת היא אחת המנגנונים שדווקא מייצרים פחדים וחסמים מהשגת הצלחות?
5. כיצד לייצר הצלחות ע"י חיבור לתחושות הערך והמשמעות שלנו?
הנה גרסת הוידאו:
הנה גרסת האודיו (שמע):
עודד קרבצ'יק, מלמד את עולם התניא המנטלי ומפתח שיטת FTC. מוזמנים לעקוב:
תניא מנטלי (קבוצת ווטסאפ שקטה: https://chat.whatsapp.com/GbADAYJb7VU03IRiOys3hA
לעמוד היוטיוב שלו: https://youtube.com/@Oded_Kravtchik
לעמוד האינסטגרם שלו: https://bit.ly/InstagramOdedKravtchik 😊
אוהבים את הפודקאסט?
להתייעצות האם יכול להתאים לכם ליווי אישי, אני מזמין אתכם לכתוב לי בהודעה: כאן.
בערוץ היוטיוב שלי מעלה קטעי וידאו ייחודיים עם המון כלים מגישת ה-NLP.
לחיצה אחת ואתם רשומים לקבלת עדכונים:
כאן נרשמים לקבוצת וואטסאפ שקטה (רק אני כותב) עם תובנות וכלים מעולם ה- NLP:
https://did.li/InspirationNLP
וכאן נרשמים כדי לקבל את הניוזלטר החודשי שלי למייל עם תכני התפתחות ייחודיים ובעיקר בונוסים ששמורים רק לניוזלטר:
נתראה בפרק הבא,
אבי.